Welkom Anonymous
   Veel plezier op ons forum!

Rij-impressie nieuwe Jazz : niet sexy, wel slim

Rij-impressie nieuwe Jazz : niet sexy, wel slim

Ongelezen berichtdoor Katvis » 13 sep 2015, 21:21

Uit: autoweek.nl

Van voor tot achter meet de nieuwe Jazz 95 millimeter langer dan zijn voorganger. Vier centimeter daarvan verdwijnt echter al meteen in de nieuwe voorbumper, die ‘dikker’ werd om de auto beter te laten scoren in de strengere voetgangersveiligheidstesten. Van de overige 5,5 centimeter profiteren vooral de achterpassagiers; ten eerste groeide de wielbasis met 30 millimeter ten opzichte van de vorige Jazz terwijl ook de achterbank een stukje naar achter verschoof, en dat zorgt ervoor dat de achterste inzittenden maar liefst 11,5 centimeter meer beenruimte hebben dan voorheen.

Helaas zit diezelfde bestuurder voorin iets minder prettig: Honda verbeterde de verstelbaarheid van het stuurwiel en de voorstoel wel, maar met name de beenruimte blijft voor grote mensen onderbemeten. Dat is iets om rekening mee te houden. Als doekje voor het bloeden, blijkt de nieuwe Jazz er voorin een stuk moderner uit te zien dan zijn voorganger, met een strakker instrumentarium en een fraai multimediasysteem.

Qua motoren valt er niets te kiezen bij de nieuwe Jazz: de 1.2 en 1.4 hebben plaatsgemaakt voor één 1,3-liter viercilinder die in alle gevallen 102 paardenkrachten en 123 Newtonmeter aan koppel levert. Het is een nieuwe machine (naar wens gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een CVT-automaat) maar vergeleken bij de huidige motorische ontwikkelingen in autoland hanteert Honda ‘klassieke’ technieken zoals indirecte inspuiting terwijl de motor geen turbo heeft.

Afbeelding
Katvis
HVN-lid
HVN-lid

Re: Rij-impressie nieuwe Jazz : niet sexy, wel slim

Ongelezen berichtdoor PurplePup » 15 sep 2015, 11:28

Toch al de 4e jazz? De ouwtjes. Die van mij 2004/2005 en die uit 2012 en dan deze? Of is dit die van 2012.

Die van 2012 in sportuitvoering vind ik wel heeeeel gaaf!!
Deze uhm zowiezo niet in het orange!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
PurplePup
HVN-lid
HVN-lid

Re: Rij-impressie nieuwe Jazz : niet sexy, wel slim

Ongelezen berichtdoor Racer » 16 sep 2015, 18:12

PurplePup schreef:Toch al de 4e jazz? De ouwtjes. Die van mij 2004/2005 en die uit 2012 en dan deze? Of is dit die van 2012.

Die van 2012 in sportuitvoering vind ik wel heeeeel gaaf!!
Deze uhm zowiezo niet in het orange!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vind dit juist wel een mooi kleurtje :heartbounce:
Afbeelding
Racer
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Keer terug naar Nieuws van Honda